Image

5 legjobb stresszoldó módszer

Összegyűjtöttük Nektek az 5 legjobb stresszoldó módszert, amely mindenki számára elérhető, egyszerű és hatékony módon csökkenti a mindennapok feszültségeit.

Olyan módszereket vetettünk papírra, amelyek rövid távon segítenek a stressz oldásában, hosszú távon viszont egy teljes, kiegyensúlyozott, békés élet kulcsát adják a kezedbe.

 

Hallgass zenét (Nada terápia)!

Stresszoldó módszer

Ha úgy érzed, hogy a feszült szituációk elárasztanak, próbálj meg egy kis szünetet tartani hallgass nyugtató klasszikus vagy hangszeres zenét. A lágy zenének pozitív hatása van az agyra és a tester, csökkentheti a vérnyomást és kortizol, azaz a stresszhormon szintjét.

Kifejezetten ajánljuk Karunesh – Call of the mystic című albumát, amelyet a BinduSar jógaórákon is hallhattok.

Ám ha a klasszikus zene nem Neked való, hallgasd az óceán vagy a természet hangját. Jóllehet, elcsépeltnek hangzik, ám a zenéhez hasonlóan hatékonyan nyugtatja idegeinket!

 

Beszéld ki magadból (Swadhaye)!

Stresszoldó módszer

Adódik olyan szituáció az életben, amikor nem tudsz senkivel sem találkozni, senkit sem felhívni, ilyenkor próbálj meg nyugodtan önmagadhoz beszélni, hiszen ez az egyik leghatásosabb módszer a stresszoldásra. Patanjali swadhaye-ként (önbeszéd, önelemzés) fogalmazta meg ezt a módszert a Jóga szutrákban, Osho Gibirish-nek nevezte.

Ne gondolj arra, hogy ez furcsának tűnhet mások szemében, csak fogalmazd meg magadnak, miért érzed feszültnek magad, mit tehetsz, hogy végrehajtsd a feladatot, és legfőképpen azt, hogy minden rendben lesz (higgy nekünk, tényleg minden rendben lesz)!

 

Egyél rendesen!

Stresszoldó módszer

A stressz szintje és a megfelelő étrend nagyon szorosan összefügg. Sajnos, amikor a legtöbb a dolgunk, vagyunk a legjobban hajlamosak arra, hogy elfelejtsünk rendesen étkezni, és helyette cukros, zsíros készételeket veszünk magunkhoz.

Próbáld meg elkerülni a gyorséttermeket, ételautomatákat és tervezz előre! A gyümölcsök és zöldségek könnyen és gyorsan beszerezhetőek, elkészítésükkel nem kell bajlódni, a hal tele van omega-3 zsírsavval, amely a kutatások szerint nagyon hatásos a stressz tüneteinek csökkentésére.

 

Légy jelen!

Stresszoldó módszerAmíg a legtöbb eddig javasolt módszer azonnali megkönnyebbülést hoz, rengeteg hosszú távon hatékony életmód változtatási technika létezik. A tudatos jelenlét a mentális egészség meditatív és szomatikus megközelítésének nagy részét képezi, mára a pszichoterápiában is divatossá vált.

A jógától, tai chi-től a meditáción át a pilatesig, az összes rendszer a fizikai és mentális gyakorlatokat egyesíti, ezzel előzve meg a stressz megjelenését. Csatlakozz egy órához, rögtön érezni fogod a hatását!

 

Jógázz (még ha 20 percig is)!

Stresszoldó módszerAz edzés nem feltétlenül jelenti nehéz súlyok emelését az edzőteremben vagy a maratonra készülést, jóga ászanák és légzési technikák rövid gyakorlata jelentősen csökkenti a feszültséget! Ha ez pillanatnyilag nem lehetséges, akkor sétálj az iroda körül, vagy csak nyújts egyet, hiszen azonnali megkönnyebbülést nyújt a feszült helyzetekben! A test mozgatásával beindítod a véráramlást, amely endorfint szabadít fel, meglásd, a kedved azonnal jobb lesz!

 

 

Nyugodt és békés napokat kívánunk!