Image

Óra típusok

Jógatípusok

Ajurvédikus jóga

Ezen óránk különlegessége, hogy a jógaórába beépítjük az ayurvédát is. Fő célja, hogy a testet és az elmét terapetikus elemekkel összehangoljuk. Minden óra más-más témára épül, például az emésztés, alvási zavarok, vérnyomás, stressz és egyéb mindennapi betegségek leküzdésére. Ayurvédikus gyógymódokkal hangsúlyozzuk a jóga óra hatását.

Kinek ajánlott?

Minden olyan jógát gyakorló személynek, aki átfogó tudást szeretne kapni a jógáról és ayurvédáról.

Mit tartalmaz?

  1. Elsődlegesen gyakorlati és életmódbeli ayurvédikus tudásanyagot
  2. Olyan sorozatot mely segít testi és lelki betegségek leküzdésére aszanák, gyógyító ászanák, légzésgyakorlatok, étkezési tanácsok segítségével
  3. Statikus és lassabb, nyugodt órák

Ayurvédikus jóga gyakorlásának előnyei

  1. Saját test és elme megismerése
  2. Gyógyító folyamatok elindítása
  3. Test helyes működésének beállítása
  4. Biztonságos és hatásos jógagyakorlás

Ashtanga vinyasa

1980-ban lett híres K. Pattabhi Jois által. Nagyon dinamikus jógagyakorlás. A pózok egymáshoz a vinyasákkal (flow) kapcsolódnak.

Több sorozatra bomlik, az elő sorozat a legelterjedtebb világszerte.

Kinek ajánlott?

  1. Kezdőknek, akik tanfolyam keretein belül kapnak oktatást
  2. Haladó jóga gyakorlóknak (második sorozat gyakorlással egybekötve)
  3. Középhaladóknak

Mit tartalmaz?

Surya namaskar A&B, dinamikus gyakorlása az aszanáknak összekötve vinyasákkal és folyamatos légző gyakorlatokkal.

Az ashtanga vinyasa előnyei

  1. Kitartás, akaraterő fejlesztés
  2. Méregtelenít
  3. Izomtömeg növelés
  4. Felkészít a nehezebb óratípusokra, és a következő sorozatokra

BinduSar Elements

Rishikeshből származó ‘Elements’ óránk a természet 5 eleméből inspirálódott (föld, levegő, víz, tűz, űr). Ez az 5 elem jelenik meg a gyakorlásban. Előrehajlások, csípőnyitó feladatok, hátrahajlások, fordított pózok és kéztartásos pózok fejlesztik óráról órára a gyakorlót. Legnehezebb óratípus melyet ajánl stúdiónk.

Kinek ajánlott?

  1. Haladó jógagyakorlóknak
  2. Ép csukló, térd és hát a pózokhoz
  3. Vállalkozó szelleműeknek, akik mernek kísérletezni

Mit tartalmaz?

Nagyon dinamikus jógagyakorlás, légző gyakorlatok kumbakával, légzésmegszakítással. Koncentrációs gyakorlás mely relaxációval zárul.

Elements jóga gyakorlásának előnyei

  1. Autentikus jógagyakorlás
  2. Magabiztosság és erőfejlesztés
  3. Jógapózok fejlesztése
  4. Detoxikál a pranayamák és ászanák által

BinduSar Spine

„The house of Bindusar”-nak is nevezzük, Rishikesben összeállított ászana sorunkat, amely a Himaláyából inspirálódott. ”Sumeru” szóból ered mely szanszkritul gerincet és a Mount Everestet jelenti. A gyakorlás dinamikus és folyamatos. Hatásos hát- és gerincfájdalmakra egyaránt. Nemcsak gyógyításnál, hanem megelőzésnél is használatos óratípus, mely együttesen segíti a fájdalom megszüntetését és a mélyizmok megerősítését.

Kinek ajánlott?

  1. Hát- és gerincfájdalmakkal küzdő embereknek
  2. Aki szeretné megtanulni helyesen a pózokat

Mit tartalmaz?

Középhaladó ászanákat melyek a gerincre fókuszálnak és így segítik annak egészséges működését. Légző gyakorlatokat és relaxációs feladatokat.

A gerincjóga gyakorlásának előnyei

  1. Segít a hátfájdalmak megszüntetésében
  2. Megtanítja a helyes testtartást a mindennapokra
  3. Segít megtanulni a jóga helyes gyakorlását

Hatha jóga

A „hatha” szó akaraterőt jelent. Suami Swatamara tetté híressé a 15.században  a Hatha Yoga pradipikával. A fizikai testre fókuszál aszanák, légző gyakorlatok és meditáció segítségével. A jóga minden ága ebből alakult ki (ashtanga, bindusar basic..)

Kinek ajánlott?

Főleg kezdőknek és középhaladóknak ajánlott, de ez óratípustól függ. Nagyon ajánlott azoknak is, akik még nem próbálták a jógát.

Mit tartalmaz?

A dinamikus mozgást az ászanak gyakorlásával érjük el. Megtanít a helyes légzésre nem csak az óra idejére, hanem a mindennapokra is. Jóga nidra által betekintést nyerünk a vezetett meditációba.

A hatha jóga gyakorlásának előnyei

  1. Erősebb fizikai testfelépítés
  2. Mély és teljes légzés tartomány elérése
  3. Nyugodt és kiegyensúlyozott állapot az elmének
  4. Hajlékonyság fejlesztése
  5. Fejleszt és felkészít a haladóbb órákra

Yoga in depth

Hagyományosan BinduSar által ihletett ászana és légzésgyakorlás. A helytelen izommunka felesleges feszültséget generál a testben melynek következtében megzavarja a VATA (energiaáramlás) működését, ami később izom és egyéb testi sérülésekhez vezet, esetleg lelassítja a gyakorlás hatásának kiteljesedését. Ezen óra alatt főleg az alátámasztáson van a hangsúly annak érdekében, hogy a lehető leghelyesebben menjen végbe a gyakorlás. „In debth”-vagyis többszörösen megismételt és egyre mélyített, hosszabban kitartott pózok helyesen alátámasztva.

Mit tartalmaz?

Anatómiai ismeretek gyakorlatba hozása ászanák által.  A gyakorlás alatt használunk téglát, közepes ütemben zajló folyamatos mozgás a következő szint eléréséért.

Az óra intenzitása lehet kezdő illetve haladó, órarendünkben fel van tüntetve.

Kinek ajánlott?

Kezdőtől haladóig mindenkinek, illetve olyan jógaoktatóknak, akik szeretnének még jobban elmélyülni a gyakorlásukban.

Yoga in debth gyakorlásának előnyei

  1. Különböző ászanák megismerése, továbbfejlesztése, elmélyítése
  2. Kézzel történő pózkorrigálás
  3. Ászanák és légzésfejlesztés
  4. Segít hosszabb ideig kitartani egy-egy pózt
  5. Felkészíti a gyakorlót a pranayamákra és meditációra